Velkommen til Team Big Bandit

Her på siden kan du følge med i mine
fangster og nyheder fra Garmin,
Lowrance, Go-Pro, Kinetic og Abu

søndag den 5. december 2010

Store flade med GulpAlive rognkugler



 Rognkugler gi’r flotte flade

Det er altid dejligt at høre fra begejstrede fiskere, som har gjort gode fangster med Gulp! Helt specielt sjovt bliver det, når nogle har tænkt kreative nye tanker og har brugt Gulp! på helt nye måder.

Det har Erik Schramm, som dyrker fiskeriet efter fladfisk intensivt. Hør her, hvilke spændende overvejelser han har gjort sig undervejs:


“Jeg er meget bevidst om farver, når jeg fisker, og specielt fiskeriet efter de flade kan være en mindre videnskab mht. lokkeperler, spinnerblade etc. Jeg så derfor nogle spændende muligheder for at kombinere farver, smag og ikke mindst hurtig omskiftning i agnpræsentation, da jeg så Gulp Salmon Egg.
I søndags var mine sønner Christoffer, Frederik og jeg på kombitur på Øresund. Først makreltrolling ved Hven, hvilket gav 8 stk. på 700-900 gram, og siden Tårbæk Rev efter de flade, hvor mit første forsøg med Gulp Salmon Egg skulle finde sted.

Vi riggede først 3 stænger op med børsteorm, og Christoffer lander inden 2 minutter den første store skrubbe på 850 gram på børsteorm med hvide og gule perler.

Riggede derfor den 4. stang op med en rød Gulp! børsteorm med 2 gule Gulp! Salmo Egg øverst og børsteorm med 2 hvide og 2 gule Salmon Egg nederst.


Den opsætning fiskede lige op med de 3 andre stænger, dog fangede den flere arter - 2 torsk og 1 ising. De fleste fisk på den 4. stang blev taget på børsteorm med Salmon Egg, og det var sjældent, at jeg kunne genbruge Gulp! Salmon Egg perlerne - da de også blev spist !!

En enkelt stor skrubbe på 990 gram var meget sulten: Den tog både den nederste børsteorm og den øverste røde Gulp! børsteorm med det dobbelte krogsæt, så den var solidt kroget!

Det første forsøg kan jeg kun sige var en succes, og jeg ser flere spændende muligheder i at kombinere de forskellige agntyper og farver.

Med Salmon Eggs kan man hurtigt kombinere lokkeperler i forskellige farver, mens man fisker, og agnen bliver løftet til fra bunden af de flydende perler, så den bliver mere synlig for fisken. Og så smager den åbenbart også godt !!!”


Vi takker Erik Schramm for det genial tip, der givet vil få stor udbredelse. - Hvorfor nøjes med farvede lokkeperler, når man også kan tilføre dem smag?

Gulp! Salmon Eggs har her fået et helt nyt brugsområde, som vi nok skal høre mere til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar